^Powrót na górę


Dzisiaj jest: 18 kwietnia 2021 r.    |    Imieniny obchodzą: Apoloniusz, Bogusława, Bogusław

Powrót

Kalendarz

Pn Wt Śr Cz Pt So N
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Mapa

Deklaracja dostępności

Przedszkole Promujące Zdr.

30 DH Zieloni im. I. S.

Przetargi

Stypendia

Szkolny Klub Wolontariusza

Samorząd Szkolny

Materiały do pobrania

Stowarzyszenie

Jesteśmy różni, lecz równie ważni

Dzieci uczęszczające do świetlicy szkolnej przyłączyły się do Ogólnopolskiego Projektu Edukacyjno - Społecznego pod nazwą: "Jesteśmy różni, lecz równie ważni". Głównym celem projektu jest:
-podnoszenie świadomości społecznej i propagowanie wiedzy na temat Autyzmu oraz Zespołu Aspergera;

-kształtowanie postaw społecznych;
-uświadomienie dzieciom obecności osób niepełnosprawnych w najbliższym otoczeniu;
-tworzenie sytuacji budujących wrażliwość dziecka, empatię i szacunek wobec innych;
-współpraca nauczyciela i dzieci z placówkami oświatowymi z terenu całego kraju poprzez wspólną wymianę doświadczeń na fanpage projektu.
Światowy Dzień Świadomości Autyzmu to święto obchodzone corocznie 2 kwietnia. Z racji wprowadzenia Rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dn. 18.03.21 r. w sprawie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty dzień ten obchodziliśmy 19 marca br. Zajęcia miały na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat autyzmu. Z tej okazji uczniowie przygotowali plakaty z najważniejszymi informacjami odnośnie trudności, z jakimi zmagają się osoby dotknięte tym zaburzeniem. Tego dnia dominował w ubiorze kolor niebieski, który uznawany jest za najgłębszy z kolorów, rozpływający się w nieskończoności horyzontu. Każdy uczeń miał przygotowany emblemat tematyczny, który można było przypiąć do ubrania. Uczniowie brali udział w warsztatach nt. „Poznaj autyzm”,  podczas których odbyła się projekcja filmów „Amazing things happen” oraz „Autyzm wprowadza zmysły w błąd” wraz z pogadanką.
Mam nadzieję, że tego typu działania poszerzą wiedzę i tolerancję naszych uczniów wobec osób dotkniętych autyzmem i innymi zaburzeniami rozwoju.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15