W styczniu, lutym i marcu pedagog szkolny przeprowadził w klasach I-III Szkoły Podstawowej lekcje profilaktyczne pt. "Prześladowanie w szkole" na podstawie przedstawienia pt. "Strach ma wielkie oczy", których celem było:
• uświadomienie uczniom, jakie zachowania względem nich w szkole nazywamy prześladowaniem
• przedstawienie sposobów unikania zagrożeń oraz prawidłowych reakcji w momencie zetknięcia się z nimi
• ustalenie zasad bezpieczeństwa w zderzeniu z prześladowcą
• doskonalenie umiejętności pomocy rówieśniczej i współpracy w grupie.
W zakresie wiadomości uczeń:
• definiuje pojęcia: zagrożenie, przemoc, haracz
• wymienia rodzaje zagrożeń w szkole
• wymienia zasady radzenia sobie w trudnych sytuacjach w szkole.
W zakresie umiejętności uczeń:
• wypowiada swoje zdanie
• dyskutuje na tematy poruszone na zajęciach
• wyjaśnia rodzaje niebezpiecznych zachowań w szkole
• wyjaśnia zasady szukania pomocy w sytuacji zagrożenia prześladowaniem.
Dodatkowym atutem lekcji było wykorzystanie metody „burzy mózgów”, dzięki której uczniowie potrafili zdefiniować pojęcia takie jak: oprawca czy ofiara przemocy. Ponadto dzieci świetnie sobie poradziły z dopasowaniem postaci z przedstawienia do wspomnianych pojęć, a także bezbłędnie wskazały zasady szukania pomocy w sytuacji zagrożenia prześladowaniem w szkole. Dzięki metodzie pracy zespołowej uczniowie mogli doskonalić swoje umiejętności twórczego rozwiązywania problemu. Uczniowie doskonale poradzili sobie z problemem, a niektóre grupy zaskakiwały swoją pomysłowością i twórczością. Wszyscy uczniowie aktywnie brali udział w lekcji. Nie zabrakło też wielu emocji i poczucia humoru.